Vēstis



Par degvielu maksāsim vairāk un ātrāk nekā tas nepieciešams tā dēvēto “zaļo prasību” dēļ
15.10.2024
“Saeimai atbalstot  ātrāku transporta enerģijas “zaļināšanu”, nekā to prasa Eiropas Savienības normatīvi, jau 2026. gadā par degvielu maksāsim vairāk”, pauž Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Ojārs Karčevskis. Viņš norāda, ka līdz 2030. gadam izmaksas par litru palielināsies par aptuveni 18-20 centiem. Eiropas Savienības direktīva paredz, ka katra dalībvalsts nosaka degvielas piegādātājiem par pienākumu līdz 2030. gadam atjaunojamās enerģijas īpatsvaru enerģijas gala patēriņā transporta nozarē nodrošināt vismaz 29% apmērā vai sasniegt siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju intensitātes samazinājumu vismaz 14,5% apmērā....
Lasīt vairāk
LDTA neatbalsta Ekonomikas ministrijas ieceri noteikt par galvenajiem atbildīgajiem degvielas tirgotājus 10% AER mērķu izpildē jeb OIK Nr.2
07.03.2019
“Saeimai pieņemot Transporta enerģijas likumprojektu Ekonomikas ministrijas piedāvātajā redakcijā, 2020. gadā patērētājs par degvielu maksās ievērojami vairāk. Jau tuvākajā nākotnē...
Lasīt vairāk
Degvielas tirgotājiem jānodrošina SEG emisiju samazinājums
01.10.2018
Degvielas piegādātājiem Latvijā līdz 2020. gada 31. decembrim jānodrošina siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju samazinājums vismaz par 6% attiecībā pret 2010....
Lasīt vairāk
LDTA neatbalsta līdzdalības mehānisma un sankciju ieviešanu degvielas tirgotājiem par AER 10% neizpildi
13.09.2018
Valdība ir atbalstījusi un iesniegusi Saeimā Ekonomikas ministrijas izstrādāto likumprojektu “Transporta enerģijas likums” (turpmāk – Likums), ar kuru plānots aizvietot Biodegvielas likumu....
Lasīt vairāk
Obligāts biodegvielas piejaukums dīzeļdegvielai no 16. aprīļa līdz 31.oktobrim
25.01.2018
Ministru kabinets 2018. gada 23. janvārī veica grozījumus Ministru kabineta 2000. gada 26. septembra noteikumos Nr. 332 „Noteikumi par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu” paredzot, ka turpmāk dīzeļdegvielai laikā no 16. aprīļa līdz 30. oktobrim obligāti jāpievieno biodīzeļdegviela, kas iegūta no rapšu sēklu eļļas (RME), 4,5-7 tilpumprocentu apjomā no kopējā maisījuma tilpuma vai parafinizēta dīzeļdegviela (piem. HVO), kas iegūta no biomasas, vismaz 4,5 tilpumprocentu apjomā no kopējā maisījuma tilpuma, neatkarīgi no dīzeļdegvielas klases. Degvielas mazumtirdzniecības vietās (DUS) uz tehnoloģiskajām iekārtām...
Lasīt vairāk